România plagiată are șanse”să îngroape” România educată? Ep. II

 Sistemul s-a scremut pentru a-l spăla pe generalul doctor din frunte Guvernului, de plagiat. În fapt nu pe Ciucă l-au făcut scăpat de furtul intelectual, prin mobilizarea Justiției, Parchetului General, Ministerului Educației și urmează Parlamentul (?), care va trebui să voteze o lege menită să-i scape, de fapt pe alți mulți plagiatori din sistem de ”patalamaua de hoți”? NU? Acest ”landromat național” este conceput în bătaie de joc față de viitorul României? Își asumă președintele Iohannis aceasta mare TRĂDARE față de milioanele de români care au stat în frig și ploaie pentru a-l vota? Va ține cont de faptul că, dacă nu intervine se va distruge și ce a mai rămas bun în învățământul făcut praf de abrumburicii perindați pe la butoanele ”Ministerului Incompetenței Nțaionale...”? După statul eșuat și mafiot se va ”lăuda” cu România plagiată? Practic, întreg eșafodajul de furturi de tot felul care au golit România de conținut, începând de la resursele naturale, job-uri, terenuri, competențe, diplome, doctorate și funcții, pe care foștii peceriști, pesediști și securiști pe stil vechi și pe stil nou, toți ”branșați” la ”sângele poporului” (?) are șanse să fie pus la adăpost cu ajutorul unui președinte vulnerabil, singur și pe ”ducă”?! Sau faptul că nu are șanse la NATO și CE îl va enerva atât de tare încât va trânti ”paltonul” peste brambureala din politică, învățământ, servicii și arhive, pe modelul legii avertizorului de integritate? Să fie un semn? În al 12-lea ceas? Sau este doar o iluzie?

Recunosc, am văzut cu ceva zile întârziere textul politologului Alina Mungiu- Pippidi, de pe romaniacurată.ro, în care diagnosticul de securistocrație nu mai are nevoie de o altă opinie. Doamna profesoară, devenită o instituție în mai multe domenii de vârf și deținătoare a unei lungi experiențe obținută cinstit și corect de la catedrele internaționale, aplică ”parafa” finală ca o concluzie la experimentele în materie de distrugere a învățământului românesc. Iată ce scria, în urmă cu aproape 10 zile Pippidi despre fabrica de doctorate la români, într-un text care seamănă cu o operație pe creier:


”Securistocrația. Cînd specialiști egal securiști
Legalizarea unui sistem fraudulos. Ciucă e un nimeni: sistemul îl acoperă că se acoperă pe sine. (...)
Securistocrația are două mari interese.
Primul, să nu se creeze în România vreun sistem autentic, fie și limitat la lumea academică, care să permită evaluări pe merit, măcar ca titlu de referință. (...)Meritocrația vine cu piața – că e vorba de o piață comercială, de una academică sau a audienței, și de asta s-au făcut enorme eforturi de a distruge orice piață, care ar mai fi pus lucrurile la locul lor. Aceasta e o problemă de sistem, generalul Ciucă nu e decît un alt general Oprea, sau Tobă, l-ar putea chema oricum, avansat acum de sistem pentru viitorul său. Că el personal are un accident biografic e doar exemplar, că statul de drept e călcat în picioare pentru acoperirea lui e natural. Ciucă e un nimeni: sistemul îl acoperă că se acoperă pe sine. Iar acoperirea s-a petrecut deja în 2021, cînd toate școlile doctorale care au produs generații de pseudoteze au fost reacreditate de un sistem patronat de Sorin Câmpeanu, minus patru care n-au mai cerut acreditarea. Astfel s-a legalizat un sistem fraudulos, fabrica de doctorate la români, din care cele militare sunt doar o mică parte. Contrar a ce crede lumea, CNACTDU nu a avut niciodată puterea să respingă doctoratele de acest gen, putînd doar, în cazuri flagrante de plagiat, să comande referate speciale, dar spălînd altfel discipline întregi. Figuri ale puterii precum Victor Ponta (PSD) sau Cristian Bușoi (PNL) au fost făcuți scăpați de CNACTDU la rînd, sub înaltul patronaj al președinților Academiei Române, Ioan Aurel Pop și Ionel-Valentin Vlad. Pe lîngă ei însă, curg zeci de teze la care îndrumătorii și comisia nu au băgat de seamă, de exemplu, că prenumele lui Tolstoi e Lev, nu Vladimir, și care au trecut testul de plagiat, că autorii nu au copiat de pe Internet. Iar CNACTDU nu are puterea să le ia titlurile, le validează. Reamintesc că am sesizat DNA pentru că Ministerul Educației, sub Monica Anisie, m-a exclus din CNACTDU după ce afișaseră rezultatul procedurii de selecție, publicînd al doilea ordin de ministru care să îl anuleze pe primul – le scăpasem – și că DNA, deși i-a prins că șterseră de pe site primul ordin ca hoții, noaptea, nu a putut face nimic. Dacă eram înăuntru, la ora asta citeați un volum de perle acreditate din toate domeniul creat de actualul regim, de științe politice, militare și de securitate. Perle originale, nu plagiate, care te fac doctor în științe la români.

Ca atare, deși apreciez că vreo două gazete sprijină pe Emilia Șercan în demascarea ei curajoasă a premierului, o luptă autentică, mai ales la ziariști, pleacă totuși de la înțelegerea realității. Iar asta e așa: regimul a legalizat producția de gîndaci, și ne lasă să ne luptăm cu cîte un gîndac anume, în care timp vreo mie mai vine pe țeavă, pe lîngă trupele dinainte care au umplut tot spațiul. Cine nu a observat ce s-a întîmplat fie nu e un observator bun, fie are alte interese în lupta anti-Ciucă. Că pe viitor în locul CNACTDU va fi o comisie de etică nu ar conta, dacă aș numi eu comisia de etică (e destul să aibă un singur om pe domeniu, cel cu cele mai multe publicații internaționale, în rest se comandă referate oarbe, așa merge lumea, nu e nevoie de un organism cu sute de membri). Ce contează e că au cîștigat rectorii și au reacreditat fabricile lor de doctorate, calitatea nici nu se mai discută, doar în situații excepționale de plagiate la oameni celebri se va ajunge la control. Asta trebuia contestat, și din 2021, acum e doar finalul legalizării unui sistem fraudulos, de altfel asimetric, că sistemul merge la unele specialități și la unele universități – e majoritar fraudulos la altele. Întregul pachet de legi ale Educației arată slăbiciunea regimului și cum securistocrația a încălecat complet specialiștii: pentru niște reforme ale evaluării și programei se dau grupurilor de interese puternice – rectori, colegii naționale – tot ce vor.
E încă o dată un avans ca toate ale României după 1989 – democratizare fără decomunizare, Europenizare fără democratizare, și tot așa.
O reformă a educației în care grupurile de patronaj primesc tot ce vor ca să consimtă la niște schimbări, poate pro-meritocratice. E ca și cum îl mituiești pe unul ca să se alăture luptei anticorupție.”


Ce spune Cristian Unteanu pe adevarul.ro


https://adevarul.ro/news/politica/romania-tara-care-si-propriul-guvern-p...

 

”Între timp, cine munceşte şi cine asigură menţinerea României la un standard minimal pentru ceea ce ar însemna, dacă ar fi, „dezvoltarea sustenabilă” viitoare? Nimeni, sau cel puţin nimeni din actuala formulă de guvernare, ne asigură domnul Laszlo Borbely, fost membru eminent al UDMR şi trecut prin multe guverne cu diferite funcţii de răspundere dintre cele mai importante. Iată raportul unui eşec strategic al României, aşa cum este el prezentat de MAGYAR NEMEZT bazându-se pe prezentarea făcută de dl Borbely în cadrul unei conferinţe care a avut loc la Bucureşti. Luare de poziţie oficială care presupune existenţa unei documentări profunde a eşecului nu numai în cazul echipei actuale de guvernare, ci a tot ceea ce a însemnat actul de guvernare post-decembrie 1989. Iată articolul respectiv, preluat din sursa RADOR în traducerea Rozaliei Gănciulescu: „România are cea mai mare rată a abandonului şcolar timpuriu din Uniunea Europeană, în condiţiile în care unu din cinci tineri nu este nici la şcoală şi nu are nici loc de muncă. Datele au fost prezentate în cadrul unei conferinţe care a avut loc recent, la Bucureşti, de coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Sustenabilă din cadrul Guvernului român, László Borbély. Fostul politician al Uniunii Democrate Maghiare din România (UDMR) a precizat că doar 28% din populaţia României au cunoştinţe digitale de bază, ceea ce este cea mai scăzută rată din UE. Prezentând un studiu privind diferenţele de dezvoltare dintre mediul rural şi urban, Borbély a numit drept importantă confruntarea cu situaţia actuală atunci când se începe construcţia. Din studiul citat de comunicatul UDMR a mai rezultat că în 17 judeţe ale României mai puţin de jumătate dintre copiii din mediul rural au absolvit cu succes liceul în 2021, iar în 2022 situaţia este similară în 15 judeţe. La nivel naţional, în mediul rural, unul din şaizeci şi şase de persoane primeşte asistenţă socială, de şase ori mai mult decât în oraşe. Un sondaj anterior realizat de banca centrală daneză a relevat faptul că gospodăriile româneşti sunt cele mai sărace din UE. La nivelul Uniunii Europene, România înregistrează cel mai mare procent în rândul tinerilor aflaţi în situaţii financiare grave şi dezavantajaţi social, potrivit unui sondaj realizat de Eurostat. În timp ce rata sărăciei în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 15 şi 29 de ani din UE este în medie de şapte la sută, aproape un sfert dintre români se confruntă cu probleme financiare. Din datele înregistrate în 2019 şi 2020 a rezultat că situaţia tinerilor români, irlandezi şi germani s-a deteriorat cel mai mult în decurs de un an, în timp ce cea a slovacilor s-a îmbunătăţit cel mai mult. Potrivit sociologului transilvănean, Ágnes Sántha, datele nu sunt surprinzătoare, România se află în mod sistematic în fruntea listelor sărăciei din UE. În declaraţia sa acordată portalului de ştiri Székelyhon, specialistul a spus că fenomenul este în coleraţie cu procentul populaţiei rome aflate în situaţii defavorabile. În ultimii cinci-zece ani, România a rămas cu regularitate în urmă chiar şi faţă de Bulgaria, a mai menţionat sociologul, care a adăugat: În comparaţie cu Bulgaria, situaţia din România s-a înrăutăţit în perioada pandemiei de coronavirus, ceea ce poate fi pusă pe seama insuficienţei măsurilor luate pentru contracararea declinului economic şi pentru sprijinirea celor care şi-au pierdut locul de muncă şi au devenit săraci” Nu este o simplă descriere de fapte sau o prezentare nefardată a realităţii. Este o recunoaştere a incapacităţii de guvernare şi, printre altele, a eşecului nenumăratelor programe în care s-au investit nu numai bani din visteria naţională (ce mai contează, faţă de alte tunuri şi găuri), dar şi a sumelor încasate în programele susţinute din fonduri europene, şi aceia foarte mulţi şi destinaţi recuperării situaţiei considerate umilitoare a învăţământului din ţara noastră. Nu va fi tras nimeni la răspundere deoarece, veţi vedea că, din nou, se va pune în mişcare mecanismul uluitor de eficient din operaţiune „gata, l-ai scăpat, pune-i sare pe coadă!”. Iar mesajului lui Laszlo Borbely despre guvernarea din 2022 rămâne ca o fereastră deschisă spre un peisaj dezolat oferit de o ţară subdezvoltată şi patetic de slab educată, dar mărşăluind voios şi inconştient sub acest soare de plumb.”

În acest context mocirlos, de criză a resurselor, a apei, a hranei și, cu o criză economică de nestăpânit de ”competenții guveranți”, nu există o zi lăsată de Dumnezeu în care să nu te ”ia cu capul”, cu ” tensiunea„ sau cu alte probleme de genul acesta, mai ales în contextul caniculei care nu se mai termină, și produce destule griji, frustrări și enervare și, ai putea avea ”dorința” să te ascunzi în munți, în păduri sau în ceva peșteri necartografiate, pentru a scăpa de impostura și incompetența ridicate la rang de titlu universitar, academic, dar mai ales acela de lustru politic, cocoțat la vârful statului, de unde decizii, luate cu ”picioarele” îți influențează bugetul, viața dar mai ales viitorul! Toate acestea în timp ce omenirea, în întregul ei, evoluează târâș-grăpiș într-o lume din ce în ce mai instabilă, din varii cauze climatice, dar mai ales din cauză că tot felul de băieții posesori de diverse traume emoționale, care au ajuns să conducă țări, popoare, instituții majore și să provoace războaie, continuă, din păcate, crimele și distrugerile de-a dreptul naziste, în timp ce propaganda lor deșănțată picură continuu otravă manipulărilor în mințile neștiutoare ale popoarelor, la care informația corectă nu a ajuns, din motive de mancurtizare or de distrugere a memoriei și identității naționale?!


Ce scrie editorialista Ioana Ene Dogioiu?


https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/ceea-ce-ministrul-cimpeanu-...

 

Dogioiu pornește în analiza sa de la afirmațiile ministrului Câmpeanu, care refuză să discute subiectul pagiatului premierului:

”Nu vreau să abordez acest subiect. Nici cu domnul prim-ministru, nici cu dvs. și nici cu mine”. Când nici măcar cu sine nu abordezi subiectul înseamnă un singur lucru – un tabu pe care numai frica paralizantă îl poate explica.
Frica nu de dl Ciucă, desigur, ci de patronul întregii construcții – președintele Iohannis, scrie Dogioiu.
Deci se va face cum vrea stăpânul Iohannis, indiferent dacă soluția este fezabilă pentru România. Sic volo! este pohta monarhică a președintelui.
Sigur că are logică să dai universităților dreptul să elibereze titlul de doctor, așa cum se întâmplă în restul Europei. Dar pentru asta trebuie să ai universități ca în restul Europei, nu fabricile de plagiate de la noi.
Dl ministru se face că uită de dl Barangă, conducător de doctorate fără bacalaureat chiar la Universitatea dlui Cîmpeanu. Vă imaginați că așa ceva ar fi posibil la vreo mare universitate europeană? Gabriel Oprea era conducător de doctorate. Despre ce vorbim?”
Domnul ministru vrea un învățământ mediocru, conform propriilor declarații:
„Școala trebuie să asigure un nivel de minimum nota 7, cu ceea ce înveți la școală, fără teme și fără meditații. (...) Despre meditații, pot să vă spun următorul lucru. În orice stat al acestei lumi, este normal pentru un părinte să-și dorească să investească în educația propriului copil, să investească pentru performanță, pentru nota 10. Nu ar trebui să se întâmple acest lucru pentru note medii de 7, de exemplu”.
Adică școala românească trebuie să garanteze doar mediocritatea. Cine vrea 10 nu are mari șanse să soluţia găsească la școală, pentru că ministerul nici nu își propune asta. Cine vea 10 trebuie să-l plătească, după dl ministru. Și daca nu are bani? Ghinion!
Nu, dle ministru, școala ar trebui să îi ofere șansa la 10 fără meditații la evaluări naționale. Să depindă doar de elev și de munca lui dacă ia 5, 7 sau 10, deci în ce măsură a valorificat șansa la 10 oferită de școală.
Evident că nu e așa acum, dar spre asta ar trebui să tindeți, acesta ar trebui să fie obiectivul, nu mediocritatea.
Și pentru asta ar trebui ca fiecare elev, din fiecare școală, să aibă acces online la ceea ce predă un profesor de top, pe orice dispozitiv cât de prăpădit cu care să se suie în vârful unui copac pentru semnal. Asta ar fi o școală care oferă șanse egale tuturor și nu lasă pe nimeni în urmă. Asta ar fi școala ministrului Miclea. Școala ministrului Cîmpeanu își propune 7 și meditații până la 10.
Pentru aceasta viziune, dl Cîmpeanu este complet descalificat nu doar ca ministru, ci și ca profesor.
(...)
Dar dl Cîmpeanu alege calea simplă, a cosmetizării cu procente bune. Chiar dacă uneori se contrazice singur.
Pe de-o parte, a declarat învățământul online un eșec total, o calamitate, pe de altă parte, se laudă că acest învățământ calamitat, acest eșec total a produs cele mai bune rezultate la Bac din ultimii 10 ani. E ceva ilogic între premisă și rezultate prezentate de aceeași persoană?
Cel mai rău nu e că avem un învățământ în ruine. Cel mai rău e că nu există niciun dram de viziune pentru reconstrucție adecvată la lumea de azi”
mai scrie Dogioiu.
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/cum-ne-alungam-copiii-din-t...

România plagiată versus România educată ? Un război de 30 de ani?
Să mai așteptăm să treacă încă 25-30 de ani (???) până când România va avea șanse de a intra în lumea ”civilizată”? Încă un ciclu Brucan?

Comentarii

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.
CAPTCHA
Vă rugam să completaţi codul din imagine în rubrica de mai jos.
Image CAPTCHA
Introduceţi literele din imaginea de mai sus.